ПРОЛЯГЛА ДОРОГА ВІД МОЇХ ВОРІТ
ДО ТВОЇХ ВОРІТ, ЯК СТРУНА
ВЕСІЛЛЯ ЯК НАРОДНА ДРАМА. ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. 9 КЛАС
Мета: ознайомити учнів з таким жанром фолькло-
ру, як народна драма; довести, що весілля — жанр
фольклору, який має специфічну форму, сюжет, зміст,
розстановку персонажів; визначити спільне й відмінне
в сюжеті весілля в різних регіонах України, відображен-
ня у весільних обрядах світогляду, моралі, поетичних
уявлень трудового народу; залучити дітей до творчос-
ті; розширити знання про український живопис; погли-
бити знання з фольклору, народознавства; виховувати
повагу до народних звичаїв, мистецтва, побуту.
Мистецькі аналогії
Мультимедія: «Весільне вбрання в Україні»;
інтер’єр української хати; репродукції з полотен «Роз-
давання короваю» М. Зінов’єва; «Дівич-вечір» В. Ма-
ковського; «Наречена» Ф. Кричевського; «Сватання»,
«Свати», «Весілля в Київській губернії», «Викуп нарече-
ної», «Молодиця», «П’яний сват» М. Пимоненка; «Наре-
чена», «Весілля» Т. Яблонської; «Весілля» І. І. Соколова;
«Весільний викуп» К. Трутовського.
Обладнання та матеріали: аудіозапис україн-
ських весільних пісень у виконанні хору ім. Григорія
Верьовки, Ніни Матвієнко, уривки з творів «Підбре-
хач» Г. Квітки-Основ’яненка, «Хмари» та «Дві московки»
І. Нечуя-Левицького; хліб, рушники, українська жіноча
сорочка-вишиванка.
Міжпредметні зв’язки: живопис, музика, етика,
географія, етнографія, архітектура, українська мова
(лексика), розвиток зв’язного мовлення.
Внутрішньопредметні зв’язки: жанри усної на-
родної творчості, власне дама, опис у прозовому тво-
рі, елементи сюжету, розстановка персонажів, головні
дійові особи, драма; література рідного краю — твори
Г. Квітки-Основ’яненка; весілля як народна драма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма: урок-конференція.
Підготовчий етап: клас поділяється на творчі гру-
пи: «Фольклористи» — 4 учня, «Етнографи» — 10 учнів,
«Літературознавці» — 5 учнів, «Мистецтвознавці» —
5 учнів.