Меню сайту
Категорії розділу
Методичні рекомендації [9]
Програми [4]
Теорія літератури [4]
ДПА ЗНО [2]
Розробки уроків [12]
Поради молодому колезі [5]
Літературні новини [5]
Сучасна українська література [2]
Нормативно-правові документи [8]
Методична лабораторія ”Щоб не згорів вогник допитливості… ” [10]
Презентації [5]
Позакласна робота [8]
Т.Шевченко [2]
Посібники [2]
Обмін досвідом [21]
Фахові видання [17]
6 клас [2]
10 клас [2]
До Дня української писемності [1]
7 клас [1]
це цікаво [1]
Риторика [2]
9 клас [1]
Атестація 2014 [2]
Календарне планування [2]
Районний конкурс мультимедійних проектів «Інформаційні горизонти: цифрові освітні ресурси сучасного [5]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Фахові видання

У категорії матеріалів: 17
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Завантаженням · Переглядам

ПРОЛЯГЛА ДОРОГА ВІД МОЇХ ВОРІТ 
ДО ТВОЇХ ВОРІТ, ЯК СТРУНА 
ВЕСІЛЛЯ ЯК НАРОДНА ДРАМА. ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК 
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. 9 КЛАС

Мета: ознайомити учнів з таким жанром фолькло-
ру, як народна драма; довести, що весілля — жанр 
фольклору, який має специфічну форму, сюжет, зміст, 
розстановку персонажів; визначити спільне й відмінне 
в сюжеті весілля в різних регіонах України, відображен-
ня у весільних обрядах світогляду, моралі, поетичних 
уявлень трудового народу; залучити дітей до творчос-
ті; розширити знання про український живопис; погли-
бити знання з фольклору, народознавства; виховувати 
повагу до народних звичаїв, мистецтва, побуту.
Мистецькі аналогії
Мультимедія: «Весільне вбрання в Україні»; 
інтер’єр української хати; репродукції з полотен «Роз-
давання короваю» М. Зінов’єва; «Дівич-вечір» В. Ма-
ковського; «Наречена» Ф. Кричевського; «Сватання», 
«Свати», «Весілля в Київській губернії», «Викуп нарече-
ної», «Молодиця», «П’яний сват» М. Пимоненка; «Наре-
чена», «Весілля» Т. Яблонської; «Весілля» І. І. Соколова; 
«Весільний викуп» К. Трутовського.
Обладнання та матеріали: аудіозапис україн-
ських весільних пісень у виконанні хору ім. Григорія 
Верьовки, Ніни Матвієнко, уривки з творів «Підбре-
хач» Г. Квітки-Основ’яненка, «Хмари» та «Дві московки» 
І. Нечуя-Левицького; хліб, рушники, українська жіноча 
сорочка-вишиванка.
Міжпредметні зв’язки: живопис, музика, етика, 
географія, етнографія, архітектура, українська мова 
(лексика), розвиток зв’язного мовлення.
Внутрішньопредметні зв’язки: жанри усної на-
родної творчості, власне дама, опис у прозовому тво-
рі, елементи сюжету, розстановка персонажів, головні 
дійові особи, драма; література рідного краю — твори 
Г. Квітки-Основ’яненка; весілля як народна драма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма: урок-конференція.
Підготовчий етап: клас поділяється на творчі гру-
пи: «Фольклористи» — 4 учня, «Етнографи» — 10 учнів, 
«Літературознавці» — 5 учнів, «Мистецтвознавці» — 
5 учнів.

Фахові видання | Переглядів: 397 | Завантажень: 4 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

ПСИХОЛОГІЧНЕ ВМОТИВУВАННЯ 
ВЧИНКІВ ГЕРОЇВ П’ЄСИ 
«ХАЗЯЇН» І. КАРПЕНКА-КАРОГО 
10 КЛАС

Мета:
 опрацювати зміст комедії І. Карпенка-Карого «Хазяїн»;
 розкрити психологію вчинків Пузиря, Ліхтаренка, Феногена, Соні, Калино-
вича, Золотницького, Зозулі;
 розвивати акторські здібності, вміння здійснювати ідейно-художній аналіз 
драматичного твору, підтверджувати думку текстуальними цитатам;
 виховувати в учнях прагнення бути високоморальними, духовно багатими 
особистостями, які умітимуть уникати життєвих конфліктів або знаходити 
компроміси для їх розв’язання.
Тип уроку: засвоєння нових знань (інтегрований).
Обладнання: тексти комедії «Хазяїн» І. Карпенка-Карого, картки-цитати, 
картки з тестом, декорації для акторської гри, схема «Гроші: позитивне, не-
гативне», «Конфлікти», виставка «Театр корифеїв».

Фахові видання | Переглядів: 384 | Завантажень: 35 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

 РИТОРИКА 
9, 11 КЛАС. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАВЧАЛЬНОЇ 
ПРОГРАМИ СПЕЦКУРСУ

Фахові видання | Переглядів: 377 | Завантажень: 16 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ З ПІДГОТОВКИ 
ДО ПУБЛІЧНОГО ВИСТУПУ

ЗАНЯТТЯ 1
ТЕМА. Вступ. Поняття про риторику

ЗАНЯТТЯ 2
ТЕМА. Тема виступу. Композиція виступу. 
Підготовка до виступу: добір матеріалу, його 
обдумування, конспект ключових слів

ЗАНЯТТЯ 3
ТЕМА. Техніка підготовки до виступу

ЗАНЯТТЯ 4
ТЕМА. Зміст виступу (об’єктивність, ясність, 
образність, цілеспрямованість, акцентування 
основних думок)

ЗАНЯТТЯ 5
ТЕМА. Вимоги до оратора
(промовця, доповідача)

ЗАНЯТТЯ 6
ТЕМА. Виступ. Структура виступу. 
Вступ і закінчення виступу

ЗАНЯТТЯ 7
ТЕМА. Найважливіші якості публічного 
мовлення

Фахові видання | Переглядів: 360 | Завантажень: 6 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

 СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ ЗІ СПОЛУЧНИКОВИМ  І БЕЗСПОЛУЧНИКОВИМ ЗВ’ЯЗКОМ

Мета:
 розумітися на особливостях складного речення, знати 
його будову;
 визначити граматичні основи в складному реченні, 
розрізняти просте й складне речення, визначити види 
зв’язків у складних реченнях;
 розвивати вміння правильно інтонувати складне ре-
чення;
 виховувати почуття поваги до родини, близьких 
людей.
Тип уроку: засвоєння нових знань

Фахові видання | Переглядів: 445 | Завантажень: 97 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

СУЧАСНИЙ УЧНІВСЬКИЙ ЩОДЕННИК: 
ЗМІСТ, ФОРМА, МОВА

Що, здавалося, могло б зацікавити лінгвіста 
у звичайному учнівському щоденнику? Видавці 
в боротьбі за споживачів, а ними є школярі віком 
від 6 до 18 років, намагаються привернути увагу 
до своєї продукції не тільки яскравою поліграфі-
єю, спробами урізноманітнити назву щоденника 
(«цікавий», «найрозумніший», «відмінний», «веселий», 
«super»), але й змістовим наповненням

Фахові видання | Переглядів: 372 | Завантажень: 38 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

ТВОРЧА ЕЛІТА В ХУДОЖНЬОМУ 
СПРИЙНЯТТІ В. ВИННИЧЕНКА: 
ПРОБЛЕМА НАЦІОНАЛЬНОЇ 
ІДЕНТИЧНОСТІ (ЗА РОМАНОМ «ХОЧУ!»)

У першій третині ХХ століття не раз активізувалася увага письменників щодо осмислення проблеми 
національної ідентичності в колах української інтелігенції. Серед творів, присвячених цій проблемі, 
роман «Хочу!» В. Винниченка посідає пріоритетне місце.

Фахові видання | Переглядів: 360 | Завантажень: 5 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

 ВАСИЛЬ СТУС – ЛЮДИНА НЕЗЛАМНОЇ ВОЛІ

Життя в боротьбі
Його життя, сповнене трагізму й боротьби, мож-
на вважати уроком величного нескореного людсько-
го духу, а його вірші, — ритмічні, пронизливі у сво-
їй суворості, знаходять відгук у найпотаємніших 
куточках нашої душі

Фахові видання | Переглядів: 410 | Завантажень: 4 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ. КОМИ 

ПРИ ДІЄПРИСЛІВНИКОВОМУ ЗВОРОТІ 
УРОК ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ 
ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ. 7 КЛАС

 

Мета:

 навчити учнів визначати дієприслівникові звороти 

в мовленні (усному та писемному);

 формувати вміння відрізняти одиничні дієприслів-

ники від дієприслівникових зворотів, формувати 

вміння правильно розставляти розділові знаки при 

них;

 розвивати творчі вміння використання зворотів 

у висловлюваннях;

 за допомогою мовленнєво-комунікативного дидак-

тичного матеріалу виховувати любов до мови, рід-

ного краю;

 завдяки спільній праці в групах розвивати креатив-

ність мислення, відповідальність за результат, ста-

ранність;

 виховувати почуття колективізму.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок-змагання (клас необхідно поділи-

ти на групи по 4–6 учнів до початку уроку).

Обладнання: підручник «Рідна мова», 7 клас (ав-

тори — Глазова О. П., Кузнецов Ю. Б.), мультимедійна 

презентація, набір роздавальних карток для кожної 

групи, ілюстрації малюнків до творів, вивчених учнями 

на уроках української літератури в 5–7 класах.

Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія, фра-

зеологія, синтаксис, культура мовлення.

Міжпредметні зв’язки: література, образотворче 

мистецтво.

Рекомендації:

 завдання необхідно оформити у вигляді слайдів 

презентації.

 За кожну правильну відповідь член команди отри-

мує 1 бал, у кінці уроку на підставі цього виставля-

ються оцінки.

 За загальною кількістю балів команди визначається 

команда-переможець.

 У разі неправильної відповіді однієї команди хід пе-

реходить до іншої.

 Завдання виконують максимально швидко

Фахові видання | Переглядів: 416 | Завантажень: 14 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

ВИВЧАЄМО УКРАЇНСЬКУ МОВУ ТА ЛІТЕРАТУРУ 17 № 31   листопад 2013 р

На фоні музики учні читають рядки.
1 - й у ч е н ь. Рідна мова!
2 - й у ч е н ь. Мудра Берегине!
1 - й у ч е н ь. Судилася їй терниста доля.
2 - й у ч е н ь. Вона, як і Україна, дивиться в душу кожного з нас 
очима рідної мами, батьківським словом промовляє до нашого серця.
1 - й у ч е н ь. Слово рідної мови, увінчане терновим вінком страж-
дання, не раз топтане і зневажене.

Фахові видання | Переглядів: 371 | Завантажень: 4 | Додав: vovanchik8000mailru | Дата: 14.05.2014 | Коментарі (0)

1-10 11-17
Форма входу
Пошук
Друзі сайту