№ 19–21 липень 2013 р. 2 ВИВЧАЄМО УКРАЇНСЬКУ МОВУ ТА ЛІТЕРАТУРУ
ІМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ. УРОКИ З ЕПІГРАФОМ
6-й КЛАС
УРОК 1
ТЕМА. Іменник як частина мови. Загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль
Мета:
y поглибити й систематизувати знання учнів про
іменник як частину мови, його значення, морфо-
логічні ознаки, синтаксичну роль, удосконалювати
вміння і навички знаходити іменники в реченнях,
визначати їх граматичні ознаки, з’ясувати синтак-
сичну роль іменника;
y розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;
y виховувати любов і пошану до рідної мови.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації
знань.
Обладнання: підручник української мови (Глазова
О., Кузнецов Ю. Рідна мова. 6 клас. — Київ : Педагогіч-
на преса, 2006); картки, комп’ютер.
Програму підготували: Р. В. Мовчан, доктор філологічних наук (керівник групи); К. В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; М. П. Бондар, кандидат філологічних наук (Київ); О. М. Івасюк, кандидат філологічних наук (Чернівці); С. А. Кочерга, доктор філологічних наук (Ялта); Л. І. Кавун, доктор філологічних наук (Черкаси); О. І. Неживий, кандидат педагогічних наук (Луганськ); Н. В. Михайлова, учитель-методист (Київ)
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Програма з української літератури для 5−9 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392.
Самоаналіз
уроку - інструмент самовдосконалення вчителя, засіб формування й
розвитку професійних якостей педагога, що виявляються передовсім у його
вмінні чітко сформулювати мету та завдання уроку, спланувати навчальну
роботу і передбачити її результати. Від
уміння проаналізувати ситуації, що виникли у процесі проведення уроку,
багато в чому залежить спроможність учителя організувати подальшу
педагогічну діяльність. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізуватичужі та свої помилки.
Яким
би досвідченим і освіченим не був учитель, однаково відвідання уроку
навіть найдоброзичливішим спостерігачем змушує його знітитися й
розхвилюватися. Учитель – вічний учень, тож оцінка його праці для нього
важлива. Молодий
учитель зазвичай хвилюється менше за корифея. Зазвичай початківець
упевнений: я і тільки я знаю, як треба! У такій самовпевненості молодого
колеги прихована небезпека. Те, що здається найпростішим, може
виявитися найбільш складним. За яким алгоритмом здійснюють аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку? Виділяють три типи аналізу уроку: комплексний, стислий та аспектний.