Спланувати діяльність шкільних МО вчителів української мови та літератури з урахуванням сучасних вимог, нормативних документів, рекомендацій Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти і науки облдержадміністрації, Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо регламентації процесу навчання на уроках української мови та літератури у 2014-2015 н.р.
Розвиток творчого і логічного мислення на основі інтерактивних технологій Воленщак О.В.
Автор посібника пропонує матеріал з досвіду роботи над темою, зазначаючи, що ефективність засвоєння навчального матеріалу досягатиметься тоді, коли це засвоєння буде активним усвідомленим процесом, адже одне з найважливіших сучасних умінь учня – це вміння творчо засвоювати великий обсяг інформації, вибудовувати логічні ланцюжки для міркування. В посібнику подано розробки уроків, позакласних заходів, що орієнтовані нарозвиток творчої особистості учня, що допоможуть створювати комфортні умови для самовизначення особистості в інформаційному суспільстві, використовуючи засоби ІКТ.
Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Атестація педагогічних працівників регулюється низкою нормативних документів
Розвиток творчого і логічного мислення на основі інтерактивних технологій Воленщак О.В.
Автор посібника пропонує матеріал з досвіду роботи над темою, зазначаючи, що ефективність засвоєння навчального матеріалу досягатиметься тоді, коли це засвоєння буде активним усвідомленим процесом, адже одне з найважливіших сучасних умінь учня – це вміння творчо засвоювати великий обсяг інформації, вибудовувати логічні ланцюжки для міркування. В посібнику подано розробки уроків, позакласних заходів, що орієнтовані нарозвиток творчої особистості учня, що допоможуть створювати комфортні умови для самовизначення особистості в інформаційному суспільстві, використовуючи засоби ІКТ.
Мета: поглибити знання учнів про життєпис сина українського народу –
Т.Г. Шевченка; опираючись на слово, домагатися розвитку не тільки інтелекту, а й душі; спонукати учнів до власної творчості; виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, традицій нашого народу, бути справжнім патріотом України.
Святково прибраний зал: портрет Тараса Шевченка у віночку з квітів, виставка творів Т. Шевченка; мультимедійна дошка з презентацією про життя і творчість Кобзаря;відеорепортаж, відеофільми про Шевченка; стінгазети, виготовлені до Шевченкового свята; плакат, на якому перелік сторінок усного журналу, ілюстрації учнів до кожної із сторінок.
Мета: поглибити знання учнів про життєпис сина українського народу –
Т.Г. Шевченка; опираючись на слово, домагатися розвитку не тільки інтелекту, а й душі; спонукати учнів до власної творчості; виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, традицій нашого народу, бути справжнім патріотом України.
Святково прибраний зал: портрет Тараса Шевченка у віночку з квітів, виставка творів Т. Шевченка; мультимедійна дошка з презентацією про життя і творчість Кобзаря;відеорепортаж, відеофільми про Шевченка; стінгазети, виготовлені до Шевченкового свята; плакат, на якому перелік сторінок усного журналу, ілюстрації учнів до кожної із сторінок.
Мета: поглибити знання учнів про життєпис сина українського народу –
Т.Г. Шевченка; опираючись на слово, домагатися розвитку не тільки інтелекту, а й душі; спонукати учнів до власної творчості; виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, традицій нашого народу, бути справжнім патріотом України.
Святково прибраний зал: портрет Тараса Шевченка у віночку з квітів, виставка творів Т. Шевченка; мультимедійна дошка з презентацією про життя і творчість Кобзаря;відеорепортаж, відеофільми про Шевченка; стінгазети, виготовлені до Шевченкового свята; плакат, на якому перелік сторінок усного журналу, ілюстрації учнів до кожної із сторінок.
ПРОЛЯГЛА ДОРОГА ВІД МОЇХ ВОРІТ
ДО ТВОЇХ ВОРІТ, ЯК СТРУНА
ВЕСІЛЛЯ ЯК НАРОДНА ДРАМА. ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. 9 КЛАС
Мета: ознайомити учнів з таким жанром фолькло-
ру, як народна драма; довести, що весілля — жанр
фольклору, який має специфічну форму, сюжет, зміст,
розстановку персонажів; визначити спільне й відмінне
в сюжеті весілля в різних регіонах України, відображен-
ня у весільних обрядах світогляду, моралі, поетичних
уявлень трудового народу; залучити дітей до творчос-
ті; розширити знання про український живопис; погли-
бити знання з фольклору, народознавства; виховувати
повагу до народних звичаїв, мистецтва, побуту.
Мистецькі аналогії
Мультимедія: «Весільне вбрання в Україні»;
інтер’єр української хати; репродукції з полотен «Роз-
давання короваю» М. Зінов’єва; «Дівич-вечір» В. Ма-
ковського; «Наречена» Ф. Кричевського; «Сватання»,
«Свати», «Весілля в Київській губернії», «Викуп нарече-
ної», «Молодиця», «П’яний сват» М. Пимоненка; «Наре-
чена», «Весілля» Т. Яблонської; «Весілля» І. І. Соколова;
«Весільний викуп» К. Трутовського.
Обладнання та матеріали: аудіозапис україн-
ських весільних пісень у виконанні хору ім. Григорія
Верьовки, Ніни Матвієнко, уривки з творів «Підбре-
хач» Г. Квітки-Основ’яненка, «Хмари» та «Дві московки»
І. Нечуя-Левицького; хліб, рушники, українська жіноча
сорочка-вишиванка.
Міжпредметні зв’язки: живопис, музика, етика,
географія, етнографія, архітектура, українська мова
(лексика), розвиток зв’язного мовлення.
Внутрішньопредметні зв’язки: жанри усної на-
родної творчості, власне дама, опис у прозовому тво-
рі, елементи сюжету, розстановка персонажів, головні
дійові особи, драма; література рідного краю — твори
Г. Квітки-Основ’яненка; весілля як народна драма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма: урок-конференція.
Підготовчий етап: клас поділяється на творчі гру-
пи: «Фольклористи» — 4 учня, «Етнографи» — 10 учнів,
«Літературознавці» — 5 учнів, «Мистецтвознавці» —
5 учнів.
ПРОЛЯГЛА ДОРОГА ВІД МОЇХ ВОРІТ
ДО ТВОЇХ ВОРІТ, ЯК СТРУНА
ВЕСІЛЛЯ ЯК НАРОДНА ДРАМА. ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. 9 КЛАС
Мета: ознайомити учнів з таким жанром фолькло-
ру, як народна драма; довести, що весілля — жанр
фольклору, який має специфічну форму, сюжет, зміст,
розстановку персонажів; визначити спільне й відмінне
в сюжеті весілля в різних регіонах України, відображен-
ня у весільних обрядах світогляду, моралі, поетичних
уявлень трудового народу; залучити дітей до творчос-
ті; розширити знання про український живопис; погли-
бити знання з фольклору, народознавства; виховувати
повагу до народних звичаїв, мистецтва, побуту.
Мистецькі аналогії
Мультимедія: «Весільне вбрання в Україні»;
інтер’єр української хати; репродукції з полотен «Роз-
давання короваю» М. Зінов’єва; «Дівич-вечір» В. Ма-
ковського; «Наречена» Ф. Кричевського; «Сватання»,
«Свати», «Весілля в Київській губернії», «Викуп нарече-
ної», «Молодиця», «П’яний сват» М. Пимоненка; «Наре-
чена», «Весілля» Т. Яблонської; «Весілля» І. І. Соколова;
«Весільний викуп» К. Трутовського.
Обладнання та матеріали: аудіозапис україн-
ських весільних пісень у виконанні хору ім. Григорія
Верьовки, Ніни Матвієнко, уривки з творів «Підбре-
хач» Г. Квітки-Основ’яненка, «Хмари» та «Дві московки»
І. Нечуя-Левицького; хліб, рушники, українська жіноча
сорочка-вишиванка.
Міжпредметні зв’язки: живопис, музика, етика,
географія, етнографія, архітектура, українська мова
(лексика), розвиток зв’язного мовлення.
Внутрішньопредметні зв’язки: жанри усної на-
родної творчості, власне дама, опис у прозовому тво-
рі, елементи сюжету, розстановка персонажів, головні
дійові особи, драма; література рідного краю — твори
Г. Квітки-Основ’яненка; весілля як народна драма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма: урок-конференція.
Підготовчий етап: клас поділяється на творчі гру-
пи: «Фольклористи» — 4 учня, «Етнографи» — 10 учнів,
«Літературознавці» — 5 учнів, «Мистецтвознавці» —
5 учнів.